جراحی افزایش طول تاج، و ضرورت انجام آن


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 7 دی 1400
بازدید : 223
نویسنده : mozhgan

جراحی افزایش طول تاج چیست ؟ 

جراحی افزایش طول تاج اولین مرحله ی درمان برای نگهداری دندان هایی است که دچار پوسیدگی و یا شکستگی عمیق و زیر لثه ای شده اند. با کمک این جراحی می توان چنین دندان هایی را در مقابل خطر کشیده شدن حفظ نمود. این عمل بوسیله ی برداشت از لثه و استخوان در ناحیه ای از دندان که زیر لثه قرار گرفته،  انجام می شود تا قسمت سالم دندان کاملا خارج از لثه و استخوان قرار گیرد. به این ترتیب گیر و دید و دسترسی کافی برای انجام درمان های بعدی فراهم خواهد شد

جهت آشنایی با نحوه انجام دندانپزشکی در دوران بارداری اینجا کلیک کنید.

در چه مواردی جراحی افزایش طول تاج تجویز می‌گردد ؟

در مواردی که هدف، حفظ دندان و درمان آن است :

در دندان هایی شکسته و یا دندان های با پوسیدگی های شدید و زیر لثه، امکان انجام این جراحی منجر به حفظ دندان می شود. به این ترتیب که با جراحی افزایش طول تاج می توان دندان را از خطر کشیده شدن نجات داد.

در مواردی که هدف، زیبایی لبخند است:

فرم و طول دندان‌ها یکی از عوامل زیبایی لبخند است. به طور ایده ال  به هنگام لبخند باید میزان بسیار کمی و حداکثر تا 2 میلی متر از لثه دیده شود. در بعضی از افراد طول دندان ها کوتاه بوده و به هنگام لبخند میزان زیادی از لثه ها دیده می شود. به این نوع لبخند اصطلاحا لبخند لثه ای یا gummy smile گفته می شود که از نظر اصول طراحی لبخند، لبخندی غیر جذاب را باعث می شود.

بیشتربخوانید... ارتودنسی و لاغری صورت

تصحیح لبخند لثه ای با جراحی افزایش طول تاج انجام می شود که یکی از انواع جراحی های زیبایی لثه را شامل می شود. جراحی افزایش طول تاج ممکن است بر روی چند دندان انجام شود که به طول لبخند فرد بستگی دارد.

معمولا پس از انجام این جراحی، برای رسیدن به لبخندی ایده ال، درمان های زیبایی مانند لمینت دندان و یا کامپوزیت دندان بر روی دندان ها انجام می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر خدمات دندانپزشکی (ایمپلنت دندان ، ارتودنسی ،دندانپزشکی اطفال و...) می توانید به سایت دندانپزشکی ما مراجعه کنید.

منبع: chalava.ir

 





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com